söndag 18 maj 2008

Så har man vatt i SKÅNE!

Den ca 4 dagar trippen ti skåneland är nu slut, eller va slut förra veckan igentligen, men glömde skriva då:
P jobbigaste resa hittils på länge känns det som:P började med att vi missade båten, fick sedan ta reservbåt ti nynäs, trassla i sthl, 9 tim buss ti malmö, lokaltrafik, sedan buss ti hörby, bil ti släkträff, bil till lund, tåg till malmö, länståg till skiarp, bil igen osv osv

Men på släktträffen ialafall träffade ja ca 20 nya släktingar, bla. farbror stig som fyllde 90, 2st fastrar, kusin evalenas barns som va satans trevliga och i ungefär min ålder. en av dom, herr hugo, funderade på att flytta ti visby och gå samma utbildning som mig, evalena verkade extremt ivrig att få mig att övertala honom till det oxå:P
men vi satt på stigs gräsmatta o hade det allmänt trevligt, åt lite mat, drack lite vin, ja fick en blomma av stig, o lite fotton på min pappa av brorsan:), och en satans ful solbränna tack vare mitt panband:P stig fick 2st visbyljus ja lyckades plocka upp på turistshoppen i sisstaminuten:P

Ola följde med på resan oxå, så ja passade på att hälsa på hans familj oxå,, dom bodde bland en massa åkrar nånstans i ingenstans i nedre skåne. vi kollade på gigantiska kossor, höns, grisar, bönder, fler åkrar, traktorer o likn turisatraktioner som kan intressera ett betongbarn som mig själv:P

o så lite bilder på allt


Hugo, en väluppfostrad ung man. vithårig konstig släkting i bakgrunden, pratade väldigt sluddrigt, så ja förstod aldrig vad han försökte säga mig:P

en släkting som är lika nördig som jag, han hade designat ai betende till robothund-fotboll spelen o lite annat som va kul o prata om, maria fr malmö i bakgrunden + martins knä

kusin evalenas son martins flickvän, martin, farbror stig, nån som svär hela tin, hugo.

evalena i förgrunden, tror att det är hennes systrar närmast i bakgrunden, stigs barn alltså.

huset som min farfar byggde runt 1932,, här som min pappa bodde när han va liten,, 11 syskon va dom visst fick ja reda på,, kan ha blitt lite trångt:P

min brorson kristoffer och min bror conny

båten


konstiga kottar utanför båtterminalen:P

world trade center:P,, har alltid varit fashinerad av hur trevliga deras kontor ser ut,, när ja blir rik ska ja hyra in mig där:P

Inga kommentarer: